Συνέντευξη του Dr. Ε. Δεληγιαννάκη για την διαδικασία κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων

Συνέντευξη του Dr. Ε. Δεληγιαννάκη για την διαδικασία κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων

assets_large_t_942_44682785

Σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κυμαίνεται ο αριθμός των εγχώριων ξενοδοχείων και καταλυμάτων που έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία πιστοποίησης που απαιτείται πλέον από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, μόλις περίπου 1000 ξενοδοχεία και καταλύματα, από τα συνολικά 50.000 που υπάρχουν στην Ελλάδα, έχουν λάβει τη σχετική πιστοποίηση και το πραγματικό πρόβλημα είναι πως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το σύνολο των καταλυμάτων θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία μέχρι το τέλος του 2017!

Όπως σημειώνει στην «Η» ο Μανώλης Δεληγιαννάκης, γενικός διευθυντής της DQS Hellas, θυγατρικής της γερμανικής DQS Hold-ings και είναι ένας από τους συνολικά 22 φορείς που έχουν αναλάβει να πιστοποιήσουν τα ελληνικά ξενοδοχεία, οι διαδικασίες θα πρέπει να επιταχυνθούν άμεσα και το θέμα να βρεθεί ψηλά στην προτεραιότητα του υπουργείου Τουρισμού, καθώς τα χρονικά περιθώρια είναι πλέον πολύ στενά.

«Το επόμενο τρίμηνο είναι αρκετά κρίσιμο όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα» επισημαίνει ο κ. Δεληγιαννάκης, σύμφωνα με τον οποίο αυτοί που θα πρέπει να κινηθούν περισσότερο δυναμικά είναι τα ξενοδοχεία, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται κοντά στις 10.000.

Σημειώνεται πως, βάσει των υπάρχοντων εκτιμήσεων, από τα 1000 καταλύματα που έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία πιστοποίησης, μόλις το 5%-7% είναι ξενοδοχεία. Αυτό σημαίνει ότι εκεί απαιτείται να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση, δεδομένου κιόλας ότι απαιτείται μεγαλύτερος χρόνος προετοιμασίας από πλευράς ξενοδοχείων προκειμένου να «περάσουν» τη διαδικασία σε σχέση με τα ενοικιαζόμενα δωμάτια. Η διαδικασία πιστοποίησης περιλαμβάνει τον έλεγχο τόσο των κατασκευαστικών υποδομών ενός ξενοδοχείου όσο και το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχει προς τους πελάτες του.

Σύμφωνα με την άποψη του κ. Δεληγιαννάκη, η πιστοποίηση είναι μία διαδικασία απαραίτητη για την ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού που είναι και ένα εκ των βασικών ζητούμενων την τρέχουσα περίοδο. «Ο τουρισμός είναι ένα ευαίσθητο «λουλούδι» που μπορεί πολύ εύκολα να σπάσει» δηλώνει χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της DQS Hellas, ο οποίος ασχολείται πολλά χρόνια με τον τομέα των διαδικασιών πιστοποίησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. «Είναι κάτι που πρέπει να κατανοήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι» τονίζει ο κ. Δεληγιαννάκης, ο οποίος εκτιμά, πάντως, ότι το χρονικά περιθώρια είναι πολύ στενά προκειμένου να προλάβουν όλα τα καταλύματα να πιστοποιηθούν.

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=114157667