Καθώς δε το πρότυπο έχει διεθνή αναγνωρισιμότητα, είναι φανερό ότι αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών σε διεθνές επίπεδο.
Πέραν της εμπορικής του σημασίας, ένα Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, δια μέσου της συστηματικής προσέγγισης που ακολουθεί, δημιουργεί οφέλη από τον έλεγχο του κόστους δραστηριότητας. Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται μέσω του κύκλου του Deming, στον οποίο έχει βασιστεί το πρότυπο και την έννοια της συνεχούς βελτίωσης μέσω της μεθοδολογίας «Σχεδιάζω – Εκτελώ – Ελέγχω – Βελτιώνω» γνωστή και ως «Plan – Do – Check – Act».
Η προηγούμενη έκδοση του προτύπου (ISO 9001:2000) αντικαταστάθηκε το 2008 από τη νέα και επί του παρόντος έκδοση ISO 9001:2008. Η τελευταία έκδοση δεν έχει νέες απαιτήσεις σε σχέση με την προηγούμενη, αλλά διευκρινίζει και αποσαφηνίζει σημεία των απαιτήσεων της προηγούμενης. Ταυτόχρονα βελτιώνει τη συμβατότητα του εφαρμοζόμενου Συστήματος.
Σχετικά Aρχεία
Η αναθεωρημένη έκδοση του προτύπου ISO 9001:2015.
Οι κυριότερες αλλαγές του προτύπου σε σχέση με την παλιότερη έκδοση (ISO 9001:2008) είναι:
- Αλλαγές στη Δομή του προτύπου (High level structure)
- Έμφαση στη λογική της διακινδύνευσης (Risk-based thinking)
- Αυξημένες απαιτήσεις αναφορικά με τη δέσμευση και την εμπλοκή της ανώτατης διοίκησης
- Ανάγκη για κατανόηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, καθώς και των αναγκών και προσδοκιών των ενδιαφερόμενων μερών
- Αυξημένη έμφαση στην επίτευξη αξίας για τον οργανισμό και τους πελάτες του («το αποτέλεσμα μετράει»)
- Αυξημένη ευελιξία στη χρήση της τεκμηρίωσης
Οι πιστοποιημένοι οργανισμοί έχουν μια περίοδο 3 ετών για τη μετάβαση στο αναθεωρημένο πρότυπο (μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2018).
Οφέλη από την εφαρμογή του ISO 9001
-
- Επίτευξη της πολιτικής και των στόχων της εταιρείας
- Μεγαλύτερη ικανοποίηση πελάτη / ικανοποίηση από τον πελάτη
- Δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και προσέλκυση νέων πελατών και επενδυτών
- Αυξημένη ικανοποίηση εργαζομένων
- Ενεργή και συστηματική προσαρμογή στις μεταβλητές συνθήκες της αγοράς
- Διαφάνεια και αποτελεσματικότητα των εσωτερικών διεργασιών της εταιρείας
- Εξοικονόμηση χρόνου και κόστους Βελτιωμένη ποιότητα υπηρεσιών / προϊόντων
- Αύξηση των πωλήσεων
- Άυξηση παραγωγικότητας
Η κάθε επιχείρηση ορίζει τις βασικές διεργασίες και τα αντίστοιχα σημεία ελέγχου, με σκοπό να παρέχει προϊόντα ή και υπηρεσίες τα οποία να συμμορφώνονται με τις νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις και να ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών. Επιπλέον, η επιχείρηση ακολουθεί και μετρά την απόδοση των παραπάνω διεργασιών ορίζοντας συγκεκριμένους δείκτες και στόχους για τους οποίους διενεργεί συνεχείς ελέγχους και καθορίζει ενέργειες σε περίπτωση απόκλισης από αυτούς. Η καλύτερη απόδειξη της ικανότητας οποιασδήποτε εταιρείας στην ποιότητα, είναι η διαρκής βελτίωση των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων.